|  پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
زمان اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

مدیرکل هیئت گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت:۲۵ آذرماه به بعد این ۲ برابر به ما معرفی می شوند تا از این افراد مصاحبه علمی صورت گیرد و نتیجه آن به سازمان سنجش اعلام می شود.

شاپور محمدزاده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در پاسخ به این سوال که چه تعداد در آزمون استخدامی شرکت داشتند و نتایج اولیه آن چهز مانی اعلام خواهد شد؟ اظهار کرد: تعداد ۲۲۳ هزار و ۴۲۱ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت داشتند و ۲۵ آذرماه به بعد دو برابر ظرفیت پذیرش از سوی سازمان سنجش به ما معرفی می شوند تا از این افراد مصاحبه علمی صورت گیرد و نتیجه آن به سازمان سنجش اعلام می شود.
وی ادامه داد: از تعداد نفرات شرکت کننده در آزمون استخدامی ۱۴۵ هزار و ۴۴۸ نفر زن یعنی ۶۵ درصد و ۷۷ هزار و ۹۷۳ نفر مرد یعنی ۳۵ درصد هستند که از تعداد کل قرار است ۱۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش شوند.
مدیر کل هیئت گزینش وزارت آموزش و پرورش افزود: از تعداد ۱۰ هزار نفری که درنهایت جذب خواهند شد ۶ هزار و ۸۵ نفر نیروی مرد و ۳ هزار و ۹۱۵ نفر زن هستند.
محمدزاده بیان کرد: ۹۰ درصد این ۱۰ هزار نفر در رشته عمومی یعنی دبیری و آموزگاری و ۱۰ درصد آن ها هنر آموز هستند.
وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی گزینش این افراد اعلام می شود؟ گفت: پس از اعلام سازمان سنجش گزینش آغاز خواهد شد که امسال نسبت به سال گذشته ۲ برابر برای مسابقات علمی جذب خواهیم داشت.
مدیر کل هیئت گزینش وزارت آموزش و پرورش افزود: پس از این موضوع یک برابر ظرفیت برای گزینش می دهند که با توجه به شرایط حرفه ای معلمان گزینش ها صورت می گیرد.